The Darkland Tapes ( Expanded Edition )

by Andy Death Company

supported by
Leo Galilei
Leo Galilei thumbnail
Leo Galilei For years I had only the samples of this album - somewhere downloaded...
Now I can enjoy this album with its goth-rock sound and the smoke-rockin' voice of Michael Darkness - singer of the band "End Of Green". Great Staff! Favorite track: New Clear Days.
Elke Brämer
Elke Brämer thumbnail
Elke Brämer The riffs, text and the voice of Michelle Darkness is incredible. Best what I heard last time!!! This Album is really brilliant. Favorite track: Sidewalk Sister.
/
  • Streaming + Download

     

1.
2.
3.
04:46
4.
5.
04:44
6.
7.
8.
9.
10.
11.
04:06
12.
04:24
13.
14.
15.
16.

about

About the Darkland Tapes...

The Darkland Tapes have been released back in 2006 and were limited to 200 copies and are sold out since years. We decided to make them available to all of you as a Special Thank You for your continued support and all the great feedback we have received from you THE FANS ! For legal reasons the orginally included track "Darkland City" has been erased from this album because it later appeared on Michelle`s first solo album which was released by AFM Records.


Darkland Tapes ( Expanded Edition ) ?

You may also have noticed that this release is now called The Darkland Tapes ( Expanded Edition ), this is because we have decided to include a couple of tracks from that time in 2006 that didn`t make it on the original Darkland Tapes so you can enjoy a little more of the Andy Death Company until we will release our new album in 2014.


Last words...

This is for our fans. We wouldn`t be back without you and your undying support. Enjoy and look out for our new album which will be out in 2014. We are in the studio right now to track down and finish everything.

credits

released December 29, 2006

tags

license

all rights reserved

about

Andy Death Company Göppingen, Germany

Under Construction...

contact / help

Contact Andy Death Company

Streaming and
Download help

Track Name: At War With Myself
INTO THESE DYING DAYS I PRAY
DELIVER ME FROM NOWHERE
HUNGRY WOLVES WILL WAIT ON THE OUTSIDE
TO RAPE MY SOUL FOREVER

NO COMING HOME NO LETTING GO
I CANNOT FORCE THE FATE
HIDING IN THE BACKSTREETS
IN ANOTHER BLOODY DOOMED STATE

WE’RE STRANGERS IN THIS WORLD
EASY COME AND EASY GO
DON’T LEAVE ME BROTHER
I GOTTA LET YOU KNOW

SO LIFT UP YOUR SPIRITS
AND FOLLOW ME
BEHIND THESE WALLS OF GRIEF
INTO ANOTHER TIME
INTO ANOTHER PLACE

WE’RE STRANGERS IN THIS WORLD
EASY COME AND EASY GO
DON’T LEAVE ME BROTHER
I GOTTA LET YOU KNOW

I’M AT WAR WITH MYSELF
AND I THINK YOU CAN HELP

AAH, HEY CAN YOU HELP ME
AAH, NO ONE CAN HELP ME
Track Name: A New Life Is Coming
A NEW LIFE IS COMING
PEOPLE TALKING ABOUT IT
A NEW WAVE IS RISING
THE OLD DAYS ARE DYING – YEAH!

THEN I’M TALKING TO MYSELF
ALONE IN THE RAIN
NEVER LET ME DOWN
I WANNA SEE YOU AGAIN
ALWAYS SEE THEM LONELY, CRYING, DOWN
THAT’S FOR SURE
LOST THEIR CONFIDENCE
NOW IT’S BETTER THAN ALL BEFORE

FEELS LIKE A GOOD TIME COMING
BUT I’M READY TO CRY
FEELS LIKE A NEW AGE RISING
BUT I’M READY TO DIE
FEELS LIKE A GOOD LAUGH COMING
BUT I’M READY TO CRY
FEELS LIKE A NEW LIFE COMING
BUT I’M READY TO DIE
Track Name: Gone
NO VIEW IN MY ROOM
NO VIEW IN MY LIFE
EVERY MORNING I GET UP
ON THE WRONG SIDE
I FEEL SO ABUSED, I DON’T FEEL ALIVE
WHERE ARE YOU?

THE TIMES HAVE CHANGED
THE WORLD TURNS ON
ALL THE THINGS HAPPEN
AND THINGS GO WRONG
I KNOW I KNOW I KNOW
I HAVE A FRIEND IN YOU

IT DOESN’T REALLY MATTER
I WILL WAIT FOR YOU
IT DOESN’T REALLY MATTER
WHAT I’M GOING THROUGH
ALL THAT I KNOW
I BELONG TO YOU

DON’T YOU KNOW
WHEN YOU’RE SO FAR AWAY
I LOST SOMEONE
BUT I KNOW
ALL THE PLACES OUTSIDE / ON A SWEET SUNNY DAY
KEEP ON CALLING US HOME / YOU’RE COMING HOME

AND WHY IS IT SLIPPING AWAY FROM ME
AND WHAT CAN I DO
TO KEEP YOU NEXT TO ME
I’M ALWAYS LOSING SOMEONE
WHERE IS MY HOME NOW? – NOW?
Track Name: A Long Goodbye
STILL I SIT HERE AT MY PIANO
AND I SEND YOU A SONG
I’M TIRED OF WAITING
STAND DEAD IN THE CENTER
WITH NOTHING AT ALL

SING A SONG OF AN OLD PAIN
IT WILL GROW
IT’S A LONG WAY DOWN ON AN EMPTY ROAD
SING MY SONG WHILE IT HURTS
TO BE ALONE
A LONG GOODBYE
I’M WITHOUT YOU

PALE CLOUDS UNDER SAD SKIES
I’VE BEEN IN THIS RAIN FOR HOURS
ALL LOVE JUST SLOWLY FADES
WITH A LONG GOODBYE TONIGHT

I’M TIRED OF WAITING
I STAND DEAD IN THE CENTER
WITH NOTHING AT ALL
PALE CLOUDS AND I’VE BEEN WAITING
IN THIS RAIN FOR HOURS
ALL LOVE SLOWLY FADES WITH A LONG GOODBYE
Track Name: Stay
SINGING ON A SONG OUT OF FANTASY
TWISTED BY AN OPEN CHORD
COLOURFUL NOTES MAKE THE MELODY
WHILE I’M STARTING TO FALL

STILL I AM IN ANOTHER WORLD
THE WAYS I CHOOSE AND THE FRIENDS I LOSE
WILL I EVER LEARN TO …
TO LIVE?

FEELING AN UNKNOWN HARMONY
TWISTING MY MIND AND THOUGHTS
DRIFTING AWAY WITH THE MELODY
WITH WIDE EYES OPEN I FALL

STILL I BELIEVE IN ANOTHER GIRL
SHE MADE ME SPRAWL, SHE MADE ME CRAWL
AND WILL I EVER LEARN TO …
TO LOVE?

SO COME ON COME ON COME ON
WON’T YOU STAY WITH ME
SO COME ON COME ON COME ON
WON’T YOU STAY WITH ME

YOU KNOW FROM LONG AGO
I LIVE A LIFE BELOW
UNDERNEATH THE LINE
I’M NOT YOURS AND YOU ARE MINE
WHERE DO WE GO FROM HERE?
THERE IS NO NEED FOR FEAR
YOU KNOW IT’S MY OWN KIND
THAT SHIVERS DOWN YOUR SPINE
Track Name: New Clear Days
WALKING EMPTY STREETS
WAITING FOR A NEW TIME TO BEGIN
CLOSE TO THE INSANE
LOOKING INTO THAT BIG BLACK VOID AGAIN

THE GHOST OF MY OWN PAST
HIT ME DEEP DOWN IN MY SOUL
MY SHINY LIFE WON’T LAST
IF I KEEP ON ACTING A BAD ROLE

NO LONGER DIGGING IN THE DIRT
NO LONGER CARRYING THIS LOAD
I GOTTA CUT THESE EARTHBOUND CHAINS
GOTTA FIND A SAFER ROAD

AND WHEN THE BULLFIGHT IS ALL OVER
I WILL SURRENDER AND WALK OUT
AND SING MY SONG
TO THE NEW CLEAR DAYS

I WILL SURRENDER AND WALK OUT
INTO THE NEW CLEAR DAYS
Track Name: Velvet Sphere
GONNA TAKE A RIDE TONIGHT
GONNA TAKE YOU TO THE SEVEN SEAS
GONNA MAKE IT SHINE BRIGHT
FOR YOU TONIGHT, FOR YOU TONIGHT

BUT AFTER CROSSING ALL THESE ROADS
I REALIZE
YOUR LOVE, YOUR LOVE
IS DEEPER THAN THE DEEP BLUE SEA

OUR SENSES BREAKING
OUR BAD AWAKENINGS
OUR HEROES LOSING
WE’RE ABOUT TO CHOOSE IT

VELVET STARS
REACH THE SKY


SPOKEN:
LIFE IS CHANGING, I AM CHANGING
TRY TO REARRANGE IT, TRY NOT TO FAKE IT
I AM DEMANDING, YOU ARE DEMANDING
TRY TO ESCAPE IT, TRY NOT TO FAKE IT
I’M GONNA TAKE YOU ON A RIDE TONIGHT
GONNA TAKE YOU TO THE SEVEN SEAS
GONNA MAKE IT SHINE BRIGHT FOR YOU TONIGHT
WON’T YOU EVER HEAR MY PLEA?
OUR SENSES BREAKING, OUR BAD AWAKENINGS
OUR HEROES LOSING, WE’RE ABOUT TO CHOOSE IT
OUR DARKEST DREAMING WITHOUT A FEELING
WE’RE LOSING TOUCH WITH THE ONES WE NEED
BUT UNDERNEATH A STORMY SKY I REALIZE
YOUR LOVE IS DEEPER THAN THE DEEP BLUE SEA
Track Name: Sidewalk Sister
SAW YOU ON THE SIDEWALK, SISTER
WALKING HOME ALONE AGAIN
MAY YOU KNOW YOUR TRAIN IS LEAVING
SAY FAREWELL UNTIL WE MEET AGAIN

DON’T BE SCARED
I’LL BE ALWAYS THERE FOR YOU
NO MATTER HOW LONG IT TAKES
I’LL ALWAYS HAVE A SMILE FOR YOU

KEEP ON SMILING
KEEP ON BREATHING
KEEP ON GOING
AND BELIEVING
Track Name: Kiss The World Goodbye
WITH WISHFUL DREAMS UNSPOKEN
WITH OUR PROMISES UNBROKEN
WE STICK TOGETHER
FOR THE FINAL STAND

LIFE’S BIG RACING WHEELS
HAVE SLOWED DOWN FOR A WHILE
NOW TAKE A LOOK AT THE INSIDE
YOU WERE BETTER WHEN YOU WERE YOUNG

WE KISS THE WORLD GOODBYE
TONIGHT OUR LOVE WILL DIE
OUR FEELINGS CAN’T BE DENIED
ON THIS THE COLDEST NIGHT

ONCE I WAS STRONG ENOUGH
TO FOLLOW YOU AWAY FROM HERE
NOW THE BITTER TASTE OF FAILURE
IS ALL THAT I HAVE GOT

WITHIN OUR LAST EMBRACE
WE KEEP THE DREAM ALIVE
DRIFTING FROM SPACE TO SPACE
SAD SOULS THAT WALK THE LINE

WE KISS THE WORLD GOODBYE
TONIGHT OUR LOVE WILL DIE
OUR FEELINGS CAN’T BE DENIED
ON THIS THE COLDEST NIGHT
Track Name: No Place ( For Us To Be)
OUT ON THE ROAD TONIGHT WITH YOU
THERE ARE SO MANY THINGS I WANNA DO
I KEEP ON HOLDING ON TO YOU
YOU ARE A FRIEND, YOU NEVER MAKE ME BLUE

NOW COME ON BABY LET’S PRETEND
WE CAN DO IT NOW OR NEVER
SEEMS LIKE THESE SCENES WILL NEVER END
AND THE ROAD GOES ON FOREVER

THERE IS NO PLACE FOR US TO BE
THERE IS NO CHANCE FOR US TO SEE
THERE IS NO WAY FOR US TO CRY
THERE WILL BE NO TIME UNTIL WE DIE

WE’RE HIDING IN A STRANGE PLACE TONIGHT
HOPE, YOU STILL FEEL ALRIGHT
COME ON BABY LET’S PRETEND
SEEMS LIKE THESE SCENES WILL NEVER END

ALONE WITH OUR DREAMS AGAIN TONIGHT
NO MORE LOOKING TO THE OTHER SIDE
WILL WE EVER FIND A WAY
TO LET THE GOOD LAST THROUGHOUT THE DAY

THERE IS NO PLACE FOR US TO BE
THERE IS NO CHANCE FOR US TO SEE
THERE IS NO WAY FOR US TO CRY
THERE WILL BE NO TIME UNTIL WE DIE

OUT ON THE ROAD TONIGHT WITH YOU
I KEEP ON HOLDING ON TO YOU
ALONE WITH OUR DREAMS AGAIN TONIGHT
WE’RE HIDING IN A STRANGE PLACE TONIGHT
Track Name: Devils Road
MAY I SEE YOU WALKING THERE WITHOUT ME ALONE
I DON'T KNOW WHERE I AM GOING NOW
I SWEAR THAT I KNOW YOU BY THE GRACE OF GOD
I KNOW THAT SOMETHING ELSE IS WRONG

YOU GOTTA KEEP ME CLEAN
YOU ARE MY MEDICINE
YOU ARE MY GASOLINE I KNOW
I NEED YOUR ENERGY
YOU ALWAYS SET ME FREE
THIS IS THE WAY WHERE I WILL GO

I SWEAR THAT I KNOW YOU BY THE GRACE OF GOD
I KNOW THAT SOMETHING ELSE IS WRONG
I KEEP MY MOTOR RUNNING DOWN THE HIGHWAYROAD
I KNOW THAT SOMETHING ELSE IS WRONG

HEY LITTLE SISTER SET ME FREE
WON'T YOU EVER COME WITH ME
LIKE A DEVIL ON THE HIGHWAYROAD
THROUGH THE DARKNESS WE WILL RIDE
TIL THE DAWN WILL NEVER RISE
LIKE A DEVIL ON THE HIGHWAYROAD
Track Name: Trademarks
YOU CAN’T FEEL THE BEATING

HOLDING UP THE FLAG DISCREETLY
THE DOMINATION PLAN TASTES SO SWEETLY
THEY CAN WAIT BUT THEY’LL COME CREEPING
THE MASTERPLAN IS JUST

ENJOY, ENJOY THE DOMINATION
THE REVOLUTION NEVER COMES
ENJOY, ENJOY THE DOMINATION
THE REVOLUTION NEVER COMES

PUSHING DOWN OFFENDERS DISCREETLY
THEY ALL KNOW IT TASTES SO SWEETLY
WITH WEAPONS MADE JUST BY THE CULTURE
THE MASTERPLAN IS JUST

SMILE, SMILE, SMILE
AND SMILE AGAIN
TO THE WORLD GOING CRAZY
SMILE, SMILE, SMILE
AND SMILE AGAIN
TO THE WORLD GOING SO MAD
Track Name: A New Life Is Coming ( Acoustic 2006 )
A NEW LIFE IS COMING
PEOPLE TALKING ABOUT IT
A NEW WAVE IS RISING
THE OLD DAYS ARE DYING – YEAH!

THEN I’M TALKING TO MYSELF
ALONE IN THE RAIN
NEVER LET ME DOWN
I WANNA SEE YOU AGAIN
ALWAYS SEE THEM LONELY, CRYING, DOWN
THAT’S FOR SURE
LOST THEIR CONFIDENCE
NOW IT’S BETTER THAN ALL BEFORE

FEELS LIKE A GOOD TIME COMING
BUT I’M READY TO CRY
FEELS LIKE A NEW AGE RISING
BUT I’M READY TO DIE
FEELS LIKE A GOOD LAUGH COMING
BUT I’M READY TO CRY
FEELS LIKE A NEW LIFE COMING
BUT I’M READY TO DIE
Track Name: Sidewalk Sister ( Acoustic 2006 )
SAW YOU ON THE SIDEWALK, SISTER
WALKING HOME ALONE AGAIN
MAY YOU KNOW YOUR TRAIN IS LEAVING
SAY FAREWELL UNTIL WE MEET AGAIN

DON’T BE SCARED
I’LL BE ALWAYS THERE FOR YOU
NO MATTER HOW LONG IT TAKES
I’LL ALWAYS HAVE A SMILE FOR YOU

KEEP ON SMILING
KEEP ON BREATHING
KEEP ON GOING
AND BELIEVING
Track Name: New Clear Days ( Live @ Röhre Stuttgart, 29.12.2006)
WALKING EMPTY STREETS
WAITING FOR A NEW TIME TO BEGIN
CLOSE TO THE INSANE
LOOKING INTO THAT BIG BLACK VOID AGAIN

THE GHOST OF MY OWN PAST
HIT ME DEEP DOWN IN MY SOUL
MY SHINY LIFE WON’T LAST
IF I KEEP ON ACTING A BAD ROLE

NO LONGER DIGGING IN THE DIRT
NO LONGER CARRYING THIS LOAD
I GOTTA CUT THESE EARTHBOUND CHAINS
GOTTA FIND A SAFER ROAD

AND WHEN THE BULLFIGHT IS ALL OVER
I WILL SURRENDER AND WALK OUT
AND SING MY SONG
TO THE NEW CLEAR DAYS

I WILL SURRENDER AND WALK OUT
INTO THE NEW CLEAR DAYS
Track Name: Homeland ( New Track from 2013 ! )
I WALK ALONE
IN MY SAFE AND PERFECT DISGUISE
I’M FAR FROM HOME
ONLY GOD KNOWS THE REASON WHY

THERE’S NO ONE AROUND
IN THIS DAMN FORGOTTEN PLACE
I WANNA HEAR THE SOUND
OF YOUR VOICE I NEED YOUR EMBRACE

TRYING TO LIVE MY LIFE WITHOUT YOU
BUT HOW CAN I LIVE MY LIFE WITHOUT YOU
WISH I’D SPENT ALL OF MY TIME BESIDE YOU
I SAW THE FLASHING SPARK INSIDE YOU

EVERY START SEEMS LIKE AN END
EVERY MOVE SO RIGHT SO WRONG
HOW MUCH LONGER CAN I PRETEND
THAT I DON’T NEED YOU

GONNA RIDE TO MY HOMELAND
I TAKE MY TIME
THAT’S ALL I NEED
GONNA RIDE TO MY HOMELAND
SEE YOU THERE
THAT’S ALL I NEED
GONNA RIDE TO MY HOMELAND
ONE MORE CHANCE
IS ALL I NEED
GONNA RIDE TO MY HOMELAND
I TAKE MY TIME
THAT’S ALL I NEED

YOU LEFT ME ALONE
YOU TOOK YOUR LOVE LIGHT AWAY FROM ME
IN MY NEW HOME
I’M THE MOST RESTLESS MAN TO BE

I CLOSE MY EYES
DRIFT AWAY JUST FOR A WHILE
HAVE TO PAY THE PRICE
FOR A LIFE WITHOUT A STYLE

I’M GONNA RIDE THESE DAYS
AND HAVE A REAL GOOD TIME
I’M SATISFIED APPRECIATE
TO SEE YOU SMILE
BUT ONE MORE CHANCE
IS ALL NEED
BUT ONE MORE CHANCE
IS ALL I NEED